یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
حجت الاسلام عبداللهیان شاهرودی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه شاهرود گفت: اگر مسئولان ما درس حرّیت، عمل به وظیفه و ایثار را از نهضت امام حسین علیه السلام را فرابگیرند و درس تبعیت از ولایت و رهبری و استکبارستیزی را در این دانشگاه جهانی بیاموزند، مشکلات به زودی حل خواهد شد و جامعه به سوی مدینه فاضله با سرعت بیشتر حرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید عبداللهیان شاهرودی استاد درس خارج حوزه علمیه شاهرود در گفت و گو با خبرنگار حوزه، پیاده‌روی اربعین را اظهار وجود تشیّع با محوریت شعارهای حیات‌بخش نهضت جاودان کربلا دانست و مسئولان را به فراگیری درس حرّیت، عمل به وظیفه، ایثار و استکبار ستیزی از نهضت امام حسین علیه السلام فراخواند.

امام جمعه موقت شهرستان شاهرود با اشاره به پیاده روی بزرگ مردم عزادار در اربعین حسینی و استقبال با شکوه از این مراسم بی نظیر گفت: این پیاده روی که به یک کنگره عظیم جهانی تبدیل شده و در منظر و معرض دیدِ همه جهانیان قرار گرفته است، مظهر وجود تشیّع با محوریت شعارهای حیات‌بخش نهضت جاودانی کربلاست.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهیان شاهرودی در ادامه، با اشاره به میهمان‌نوازی مردم عراق، افزود: انصافاً ملّت شریف عراق در این مراسم سنگ تمام گذاشته‌ و این کنگره عظیم جهانی مردمی را به خوبی اداره می‌کنند. باید قدردان این ملّت عزیز و فهیم بود که از جان و مال و آبروی خود در راه امام حسین علیه السلام و خدمت به زوّار آن حضرت دریغ نمی‌ورزند.

استاد حوزه علمیه شاهرود در قسمت دیگری از این گفت و گو، ضمن تشکر از مسئولانی که امر زیارت اربعین را تسهیل کردند، بیان داشت: استحکام و تقویت رابطه مردم عزیز بخصوص جوانان و مسئولان کشور با امام حسین علیه السلام و زیارت کربلا، تنها راه برون رفت از مشکلات کنونی است. اگر مسئولان ما درس حرّیت، عمل به وظیفه و ایثار را از نهضت امام حسین علیه السلام را فرابگیرند و درس تبعیت از ولایت و رهبری و استکبارستیزی را در این دانشگاه جهانی بیاموزند، مشکلات به زودی حل خواهد شد و جامعه به سوی مدینه فاضله با سرعت بیشتر حرکت خواهد کرد.

امام جمعه موقت شاهرود در ادامه با اشاره به تشکیل دولت جدید در کشور مطرح کرد: الحمدلله اکنون که دولت جدید تشکیل شده است، باید همه مسئولان با همیاری و همفکری و تبعیت کامل از رهبری معظم انقلاب، درصدد رفع مشکلات بخصوص مسائل اقتصادی و فرهنگی پیش بروند و از فرصت به دست آمده، برای اعتلای نظام مقدّس اسلامی و عزت و عظمت ملت شریف ایران نهایت استفاده را ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین عبداللهیان با تأکید بر لزوم بهره برداری معنوی از فرصت پیاده روی اربعین برای زائران حضرت سید الشهدا علیه السلام، جوانان را به تقویت مبانی توحیدی و ایمانی فراخوانده و افزود: فرصت پیاده روی اربعین، ایامی بسیار شایسته و مناسب برای تقویت مبانی اعتقادی و توحیدی و آشنایی با معارف اهل بیت علیهم السلام و تقویت بنیان‌های عقیدتی به ویژه برای جوانان عزیز است تا بتوانند در سایه آن، زندگی و حیات طیبه دنیوی و اخروی را تحصیل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha